Snídaně POLINAL

"V misce ušleháme dvě až tři polévkové lžíce lněného panenského oleje (B) se sto až sto padesáti gramy netučného tvarohu (B). Směs zjemníme dvěma polévkovými lžícemi mléka, pokud možno odtučněného (B), a přidáme šťávu z poloviny citronu (K) kvůli vitaminu C.
Do krému dále vmíchejte dvě až tři polévkové lžíce lněných semínek (B,K), raději nedrcených (P), protože to člověka nutí ke žvýkání směsi. Přidejte rozmačkané sezonní ovoce (B,K,P) nebo dobře vyzrálý rozmačkaný banán (K). Dále můžete, ale nemusíte, přidat i jemně nasekaná olejnatá semena - mandle, vlašské ořechy, lískové oříšky (K).
A konečně - a to je nadmíru důležité - přidejte jednu kávovou lžičku včelího pylu (P). O tomto tématu se dozvíte více na str. 181, kde začíná kapitola věnované pylu.
Z polinalu však ve srovnání s (K) zmizely dvě či více kávových lžiček syrových, čerstvě umletých obilovin. Domnívám se totiž, že syrové obiloviny jsou velice důležité, ale bude lepší, když si je dopřejeme jindy.
Další nepovinný přídavek (P): jeden syrový žloutek, což snídani značně obohatí. Žloutek však musí být biologicky nezávadný a opravdu čerstvý, takže jde o velice vzácnou ingredienci. V receptu samém jsem se o žloutku nezmiňoval, protože snídaně by se mohla stát příliš vydatnou: vše závisí na dalších denních jídlech. Můžeme ho přidávat v období, kdy potřebujeme více energie, protože před námi stojí úkol, na jehož vyřešení potřebujeme vynaložit mimořádně velké úsilí.
A co Kollathova snídaně (viz Učím se jógu, Argo, Praha 1998, 2000, 2003, str. 265)? Zachovává si svou hodnotu, nikdo netvrdí, že je třeba se jí vzdát. Může vám například posloužit jako lehká večeře nebo ji obden střídejte se snídaní polinal."   

Andre Van Lysebeth: Omládněte s jógou za 2x 7 dní

Novinky

LNĚNÝ OLEJ panenský

25.10.2012 20:00
Dodavatel: Firma NATURAL Cerman Josef, Horní Branná

LNĚNÁ SEMÍNKA

25.10.2012 19:59
Dodavatel: Firma NATURAL Cerman Josef, Horní Branná